Det nalkas...

Det har varit en skitkall, men skithärlig vecka! Termometern har legat kring -20 grader, som kallast i Norrala har den legat på -27. Aningen för kallt för att vistas ute, men vad gör väl det när det finns massa julpyssel, julbak och julmusik!
Faktiskt så trotsade jag kylan nyss och var ut på en promenad, men nej, det är för kallt. Tappade känsleln i de flesta kroppsdelarna trots att jag var klädd i ett halvt dussin lager.
Det var tur att jag bet ihop och gick en bit ändå, för jag fick göra dagens goda gärning då fick syn på en man som kört fast rätt djupt med sin skoter.. så jag plumsade dit och frågade om jag kunde hjälpa till, vilket jag mer gärna fick göra och loss kom vi tillslut! Han jätteglad och jag jättenöjd.

Nu är det dax för middag, sen ska jag ägna kvällen åt att göra eget julgodis och glögg :)

Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0