Söndag

Ont i halsen, och jag avskyr det.
Annars har det varit en lung och rätt skön dag idag. Återuppstod från det halvt döda efter att ha tagit mig en dusch imorse, var minsan inte pigg när jag vaknade, och ännu mindre på bra humör, usch! Sedan åkte mamma och jag in till stan och umgicks samt fikade lite med mormor Inga, för att sedan åka och handla mat. Och nu är vi hemma igen, nyäten och trött.
Tanken var att ta en promenad med Elin strax, vilket egentligen hade varit fint för mitt humör, men den blev framskjuten till morgondagen. Men åt andra sidan så mår nog min hals ändå bäst av att vara inne i värmen. Så, det blir en kopp te och en film tillsammans med mamma och pappa istället. Vi har nog blivit lite utav soffpotatisar på senare tid käns det som.

=)

Enligt tradition så var det annandags-middag hos moster igår, blev som jag önskat en favorit i repris, helstekt kalkon! Blev en lång och riktigt trevlig kväll som, också enligt tradition, avrundades med en kvälls/natt promenad i stan. Skitkallt och snöigt, men ändå mysigt eftersom den hör till traditionerna, kanske svaret på det halsonda dock. Det enda som inte föll enligt tradition iår var att ingen gjorde en riktig vurpa! Händer varje år! men inte detta, så den saknade jag lite. Hih.

Önskar jag hade en skoter ! Vore hur gott som helst i dessa snöiga dagar.. En spark har jag ju i alla fall... så jag får väl kanske nöja mig med en sparktur imorgon istället, är ju nästan lika roligt det ! 8-)
Nja..

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0