Onsdag

-14 grader, ett par grader mindre kallt idag än vad det varit de senaste veckorna. Luften är fortfarande iskall, men det är grymt fint väder idag! Har aldrig varit så påpälsad som nyss på promenaden, 4 långärmade tröjor, varav 2 tunna, och 2 fleesetröjor, en tunnare och en tjock, sen en vinterjacka på det! Givetsvis även dubbla byxor och strumpor, mössa och dubbla vantar... såg otroligt uppstoppad ut och trots detta dussin av klädlager stod jag inte ut längre än 30 minuter ute i kylan! Näsan höll på att trilla av... Men det var härligt så länge det varade, för det är verkligen grymt fint ute idag och solen skiner.

Knappt två dagar återstår nu av detta år och personligen så tycker jag den det här med nyår är mer ångestladdat än trevligt. För vad är det man firar, jo, att ännu ett år sprungit iväg. Men, givetvis är det väl dumt att inte göra något av detta tillfälle ändå... fira ska jag ej, men gå ut och äta något gott med Elin ska jag göra, för att sedan inta soffan i hennes lägenhet på tu-man-hand och se Titanic, tror det blir den i alla fall, har bestämt oss för att se en lång och bra film, och vilken passar då inte bättre än Titanic. Vad år och dar sedan jag såg den, så jag tror det är dax att se den igen. Den är ju ändå en film som tåls att ses ett antal gånger såvida det gått en tid emellan. Vi ska kalla morgondagen att vi välkomnar det nya året fint, istället för dansa ut det år som varit.


Nu blire musik och matlagning!
Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0