Lördag

Fruktansvärt halt idag, man har varit tvungen att glida fram för att ta sig någonstans. Till och med gårdsgruset hade istäcke vilket jag inte var beredd på imorse... men jag ramlade ej.
Så blir det när det går från plusgreder och hällregn till minusgrader.

Har inte fått ett skit gjort idag vad det gäller skolarbete, ingenting. Har försökt men har tagit bort allt jag skrivit, för jag får inte till det. Jag får inte ner det jag tänker och vill ha sagt i ord, och det är så frustrerande.
När man vill få ur sig allt i form av att röra på sig, ta en lång och skön promenad, få frisktluft - och det är isbana och regn ute så blir man ännu mer frustrarad.. men jag gav mig ut ändå, ja, och arg var jag. Tog mig nästan dubbla tiden än normalt att ta mig runt, fast jag var så arg så arg och höll på att drutta omkull hela tiden så kunde jag inget annat än att skratta för mig själv, åt mig själv, mitt ute i skogen, jag gjorde fatiskt det och det kändes väldigt dumt men så skönt. Jag var tvungen att skratta för att inte börja gråta. Hade glidit och kanat fram i närmare en timme då jag insåg att jag bara kommit halvvägs, men fan den som ger sig. Hem kom jag, dyngsur och lite mör i kroppen. Lär nog ha dragit på mig lite träningsvärk, blir spännande att se imorgon.
Tänk om badhuset kunde ha öppet längre än till tre på helgerna, det är väl fram till tre en helg som folk har annat för sig, sen på gråa och mörka eftermiddagen/kvällningen kan man kanske räkna ut att folk känner för att bege sig till ett badhus, bada och basta lite. Värdelösa öppetider. Hade de haft öppet från tre till nio istället för nio till tre hade de haft fyrdubblat med folk! Blä.

Jag har i alla fall ätit riktigt god mat idag och sett en riktigt bra film idag, maten har jag mamma att tacka för och filmen pappa. Tack gode gud att man har föräldrar man älskar, annars hade jag varit ett nervvrak.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0