Gotta make a change.

De senaste dagarna har varit lite småjobbig, bärt på en seg sjuka/förkylning sedan början på förra veckan egentligen, samtidigt som det funnits massor av skolarbete att göra, vädret har varit övervägande pissigt och motivationen, till egenligen allt, har varit väldigt dålig. För att krydda det hela lite extra så har även min mage mått otroligt dåligt den senaste tiden, utan att man riktigt vetat vad det berott på, men nu i takt med att allt annat, tror jag, börjar kännas bättre så börjar även magen göra det. Så troligtvis är just allt annat som gjort att den inte mått så bra. För det är så typiskt mig att få problem med/ont i magen när saker och ting inte går och käns som de borde göra. Så fort jag blir stressad så brakar magen ihop, jämt!
Jag hatar att vara stressad men jag är expert på att sätta mig i situationer som gör mig det.

Hade en väldigt skön eftermiddag med mamma idag måste jag säga, var bra både för mage och resten av mig. Tillbringade den ute på E-center där mamma tröstade mig med lite nytt myspynt, små söta ljuslyktor bland annat! Sen fick jag några nya klädesplagg också. Faktiskt hjälpte det för tillfället i alla fall. När vi kom hem tog vi en snabbstädning och bortplockning av sånt vi gått och stört oss på ett tag och smällde in det nya, är så fruktansvärt skönt att ställa undan lite gamalt och använt och in med nytt dessa tider!
Det hela toppades med god mat och en lugn kväll.

Snart börjar Lailas Jul, vilket är ett av de få program jag verkligen gillar och försöker att inte missa, säsongsstart idag, så jag är glad. Har inte börjat lyssna på julskivorna ännu, faktiskt, men nu när Lailas Jul kör igång för i år så lär det väl vara helt okej att starta juletid på fler vis.

Vore himla skönt att dra till fjällen en vecka eller två... hitta en liten söt stuga med en vedeldad kamin, ta med några bra julskivor, ett par skidor, en pulka och... inte så mycket mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0