Det nalkas!

20e november, fredag, det regnar inte, ledig dag från skolan och ... jag har börjat julstäda! Till julmusik, givetvis :)
Är ju faktiskt första advent nästa helg. Och då ska minsan allt städ vara klart så man kan njuta av det istället för att stå i det.
Imorgon ska dessutom jag och Elin åka till Valbo för att julkika och säkerligen också julhandla någon del, får se om det fattas något trevligt när jag städat klart idag! Så skönt att umgås med Elin måste jag säga, för bättre energistycke finns ej, glad och positiv i stort sett hela tiden, samtidigt som hon kan vara väldigt seriös. Och det där glada behöver jag ju gärna smittas lite av... jag kan vara så fruktansvärt tjurig så det är helt sanslöst, och jag vet om det, till och med när jag är där. Men jag ska bli bättre!
Men inte nog med detta juleri och Elin så kommer mormor hit imorgon och ska baka pepparkakor och lussebullar med mamsen och mig, jag gillar detta, är ju så mysigt just det här "inför julen". Kommer dofta lagomt underbart i huset de kommande dagarna, finns väl inget bättre än när huset doftar pepparkakor och saffran!

Nu ska jag laga klar min lax, sen fortsätta städningen!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0