Det blev en fin dag!

Min dag började lite segt, var väldigt trött och inte på det bästa humöret imorse. Såg framför mig en låång och trög dag, då det är projektarbete på torsdagar mellan si sådär 17.30-19-30 och idag är det Sanna och jag som ska leda spinning. Så jag visste att jag inte skulle vara hemma inom de närmaste tolv timmarna och den tanken var jobbig.
Men, något hände. Första lektionen, historia, bestod av träning inför prov, alltså väldigt självständigt och skönt, hanns med att dricka kaffe och käka massa cocktailtomater i lugn och ro, vilket i sin tur gjorde mig piggare och på bättre humör. Sen, andra lektionen, relegion, vilken underbar lektion! Eftersom Johan är hemma med sjukt barn så fick vi en inhoppare, en pensionerad, underbar kvinna från Trönö! Hon klev in med besämda steg och sa "Jaha, nu ska vi prata om människan, livet och döden" - kan bli väldigt spännande tänkte jag... och visst blev det spännande! Jag sög åt mig som en svamp av allt hon sa under dessa 90 minuter, sån otroligt klok och lättsam kvinna, helt underbar och då menar jag verkligen det! Allt hon sa var så självklart och nyttigt att få höra. Hon pratade om livet, och döden, så viktigt och så bortglömt. Jag behövde verkligen hennes lektion just idag! Är verkligen tacksam övet det hon gav! Nu gäller det bara att man håller kvar tankarna kring det hon sa och ser till att efterleva detta :)

En lektion återstår av denna dag, sen blir det en promenad i vintersolen och middag hos mormor innan aftonens spinningpass!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0