Påskafton


Långfredagen upplevdes som alltid vara lite längre än andra dagar, givetvis är den inte det, inbillning och tidsomställning kallas det, men på något konstigt vis så blir den dagen alltid så lång, man hinner med massa och är nöjd och trött redan vid fem-sex tiden.

Om gårdagen kändes lång så har, och kommer, denna dag kännas jättelång. Var uppe före tuppen imorse, då min mage lekt krig hela natten och jag inte längre stod ut då, utan klev upp då vädert lyckligtvis var hyffsat.
Jag minst sagt plågade mig själv och min mage igår, vilket inte är första och säkerligen, tyvärr, inte heller den sista. Jag proppade i mig broccoli hela dagen, då jag inte kan få nog av min egengjorda brocilogratäng, därpå åt jag väldigt myket vitlök i olika former, då jag avslutade dagen med kebab med vitlökssås när klockan var si sådär halv åtta på kvällen, inte bra att äta mycket så sent, särklilt inte kebab dränkt i vitlökssås! Och sist, men verkligen inte minst, kaffe! Jag drack 6 muggar kaffe igår och då var det muggar, stora muggar, varav den senaste dracks efter middagen, dvs vid nio på kvällen! Dricker jag tre muggar om dagen så kan det funka i bästa fall, men nu var det de dubbla vilket inte innebär annat än magont och halsbränna! Sen sover man inte så bra.
Och jag är så fruktansvärt dum att det inte finns, och jag får så mycket skylla mig själv...

Idag har det fått bli skonsam mat och enbart te, kan kräkas av tanken på kaffe just nu.
Snart väntar däremot ett påskbord vilket innehåller otroligt mycket gott, men jag ska bannemig inte röra det som är rökt eller svårsmält, för det finns inge värre än onda magar, plus att det blir Olles ikväll och då ska jag misan vara kry på alla sätt och vis!

Nu ska jag spela yatzy med mamma och Sara, i väntan på pappa och Lars.

Glad Påsk, och ha en fin kväll alla som ska ut och stoja, och alla andra också för den delen.
Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0