Torsdag


Varför måste det lukta så illa i huset bara för att man kokar lite broccoli!? Står inte ut med stanken men kan inte motstå att äta broccoli var och varannan dag heller, så jag antar att det bara är att välja, stå ut med stanken eller strunta i att äta broccoli. Det spelar ingen roll om man har full effekt på fläkten, det luktar ändå. Och varför måste vattnet lukta jord!? Räcker det inte att det ser skitigt ut, måste det lukta skitigt också...

Det hör inte till ovanligheterna att jag plockar och städar istället för att plugga när jag är hemma själv. Inget undantag idag, då jag även städat ut den lilla påsken vi pyntat fram. Den skulle väl ha varit ute för några dagar sedan? Men den åkte ut nu, så nu blev det ännu tommare på bänkarna och bordet här hemma. Tror jag ska ta på mig mina stövlar och ta en vända till skogen för att försöka finna lite vitsippor och björkkvistar, för här måste pyntas vår! Blir kväpp av att bara se döda blommor och tomma bänkar, det ska synas att det är vår nu. Vi är heller inga storkonsumenter av frukt här hemma, det var väl bara jag som var det ett tag och nu när jag inte äter lika mycket frukt så är även fruktfatet tomt! :( Finns väl inget trevligare än att proppfullt fruktfat men massa olika frukter... men de ska ju ätas upp också!

Näe, nu längtar jag till mitt lilla röda torp, inredde entrén/hallen igårkväll innan jag somnade, blir helt klart ett litet putsat "halvmåne-salgbord" till vänster när man kommer in i hallen...
Näe, jag får nöja mig som åskådare på Stuvaregatan så länge, för minst ett år lär det dröja innan jag kan börja uppfylla mitt drömhem.

Nu börjar det stänka ute ser jag, så det är väl bäst att jag skyndar mig ut på sippjakt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0