Onsdag


"Helg" för denna vecka!
Eller ja, självstudier kallas det, så ännu är det inte riktigt helg, har lite att göra faktiskt, kanske även lördag och söndag. Men jag gillar det där med självstudier, då man kan gå till väga efter lust och behag, då funkar det fint att ägna lite tid åt plugg även lördag och söndag.

Våren har kommit, minsan, hej o hå vad välkommen den är! Bara att grillen tagits fram och man kan sitta på altanen och äta! Dock så blir vårat vatten väldigt smutsigt denna tid, hör liksom våren till här i Norrala, så nu är vi inne i den period av året då vi får bunka och köpa dricksvatten några veckor, men det funkar ju det med. Det var något som gick fel någon stans på vägen från brunnen till kranen då de grävde sist. 
Dock måste säga att det kändes trevligare att frakta vattendunkar och vattenflaskor i Thailand än vad det gör här hemma.
Ett till dock är all grönska börjat vakna till liv nu, vilket gör mig väldigt trött och ger mig klåda, inte minst i ögonen. Idag var en jobbig dag för mina ögon. Men, jag betalar gärna det priset för att få dessa sköna dagar!

Nu, ska jag göra mitt bästa för att hålla mig vaken någon timme till, då jag gärna vaknar för sju på mornarna fastän jag inte behöver. Vore skönt att kunna sova till nio åtminstone! Imorse hade jag väckarklockan på åtta, men den sköna vårsolen väckte mig kvart i sex :) och på vägen till rullgardinen, som jag smart nog bara dragit ner till hälften, varför vet jag ej, så insåg jag att jag var för pigg för att somna om, så jag drog upp den en bit till istället och gick ner till min morgondrog, vitlök och balsamico-marinerade parmesankuber... och kaffe! Så sjukt gott, har ni inte smakat ostkuberna så gör det! Finns bland tapashyllorna...


Nu var jag ambiös att skriva, så jag hoppas David är nöjd.

:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0