Lördag


Om jag inte mins fel så var det förra veckan jag nämnde att jag var så glad över att jag inte haft problem med höften på väldigt väldigt länge... men, jag glömde ta i trä. För givetvis, bara för att jag sa det förra veckan så har nu denna plåga kommit tillbaka, kände hur det började ömma igårkväll och imorse kände jag mig som 95 när jag skulle kliva upp för att sedan gå ner för trappen. Överansträngning, kanske. Ett nytt skov, kanske. Jag hoppas på överansträngning, men det bådar inte gått då det är återkommande och samma höft varje gång, höftproblem är inget för unga människor för sjutton!
Lovade mig själv sist att jag skulle gå till doktor och undersöka mysteriet nästa gång det kom tillbaka, men förmodligen så gör jag det inte heller denna gång. Finns så många som går till sjukhuset för minsta lilla, och värre vet jag inte, så jag skonar nog min doktor och sjukvården från det även denna gång. För så illa är det ju inte, bara jag rört mig ett tag så går det ju an!

Nog om detta, torpet. Lite spröjs och grönska här bara, sen så! Älskar dörrarna, orginellt med falurött och dessa gammelgula dörrar! Och insidan.... ni ska se mina ritningar! :) Jag vill bara sätta penseln i handen nu och börja måla måla måla! För insidan lär bli rätt förändrad innan när jag är klart, bara utsidan som tillatalar mig än så länge. Jag vet till och med vilken sorts kruka jag ska ha på mitt slagbord!! Jag har hamnat i en mani utan dess like! Det finns dock en nackdel, om det bara stod på ett annat ställe... men jag får väl fixa mig en kopia och placera varhelst jag önskar. Fast ändå, orginalet är ju bäst... och Norrala har jag aldrig tyckt det varit fel på. Vi får väl se hur det blir med saken, av ska det bli i alla fall, sen om det är nästa år eller om fem år, det återstår att se!


        


Nu ska jag koppla bort höftvärk och hus, och istället försöka skriva lite. Mina helger består inte av annat än att plugga, äta och ta en promenad, för att sedan i bästa fall ta en dusch innan det är kväller och tv, faktiskt är det sant, hah, men jag trivs rätt så bra med det, så det gör mig inget :)

Ha en fin vårdag!
Kram







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0