Långfredag med solsken!


Åh, sitter i kollar i inredningkataloger, vilka det finns gott om här hemma sedan syster och Lars köpte hus. 
Jag vet inte hur många gånger jag inrett mitt kommande egna hem, speciellt när man är ute och går eller inte kan somna, och varje gång tror jag mig veta att precis vill jag ha det! Sen kommer en ny tidning, med nya idéer och färger... bara till att tänka om och börja inreda på nytt.
Tur en flytt inte är aktuell ännu säger jag bara, för då skulle jag lida av beslutångest i dessa inredningstider!
Jag hoppas för övrigt att mitt första hem blir ett litet rött torp, då det vore betydligt mysigare att odla kryddor direkt i marken istället för i krukor på ballkongen. 
Och övervägande vitt ska det vara på insidan, helt klart, det är något som kvarstår vid alla mina inredningar! Torpets utseende vad det gäller utsidan är klar för mig sedan länge, det finns ett litet, sjukt gulligt torp här uppe i Norralaskogarna, vilket jag ofta promenerar förbi. Och för att vara säker på att jag minns hur det såg ut ifall det skulle förfalla tills den dagen jag flyttar, så har jag givetvis knäppt kort på det! För ska mitt torp se ut, har jag suktat över det i flera år så är det nog meningen så.

Fint väder idag för övrigt, denna långfredag! Solen skiner och vägarna börjar torka vad det ser ut.
Så, nu blir det ut i solen i form av en promenad in till Stuvaregatan där korvgrillning och åskådning (från min sida) väntar!

Glad Påsk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0