Fredag


Ett stilla regn fyller spåren efter mina steg
Ett stilla regn möter marken på min vandringsväg,
ett stilla regn.

Det faller pärlor från himmlen och jag kan känna, dom smyckar mitt hår.
Jag blundar länge och tänker, å det blir skönt, snart kommer en vår.

Ett stilla regn, svalkar luften som jag andas in
Ett stilla regn, varje vattenpuss är din och min.

Det rinner silver från taken och jag kan se hur det blänker mot mig.
Det brister sakta i molnen och det blir sol, den lyser på dig.

Ett stilla regn, samlas till en spegel i min hand,
ett stilla regn, sköljer snäckorna vid havets strand.

Ted Gärdestad har fyllt mina senaste 14 dagar, vilket nog hjälpt mig från att bli ett nervvrak ibland. Jag upptäckte föresten att jag inte hört en tredjedel av alla hans låtar och insåg samtidigt att en del av dessa låtar är några av de allra bästa.
Det har varit 100 % pluggande på dagsschemat de senaste två veckorna, och jag hade väl aldrig kunnat tro att näst sista veckan på sammantaget 13 år vid skolbänken kom att bli den tuffaste. Lyckligtvis är de nu inlämnade och endast två dagsfärska uppgifter är kvar att göra innan fredag om en vecka, vilket inte käns speciellt stressande, det såg dessutom ut att vara två rätt trevliga uppgifter, då man fick tänka och tycka mycket själv och slipper alltså plöja igenom bok efter bok, jag är trött på att läsa nu.
Om 10 dagar börjar min praktik på tandläkarmottagningen i Iggesund, detta innebär att jag om 7 dagar går min sista dag i skolan. Praktiken slutar fem veckor senare en fredag och på lördagen är det bal - som följs av en studentvecka - som följs av sommarjobb på Albertina - som följs av - ? JAG HAR INGEN ANING! Det ska bli så sjukt spännande att se vad som händer och det käns faktiskt skönt att inte veta, inte ha några planer, bara tankar...

Vad händer i världen förresten? Hör att det är Nyheterna uppe på teven just nu, och önskar att jag inte hade hört. Usch vad lyckligt lottad man är.

Imorgon verkar det bli finväder, vilket jag också är lycklig över. 
40 års jubileum med Druiderna imorgon eftermiddagen även och jag, mamma, Sara och Lars (kors i tak) är 4 av 115 anmälda, blir säkerligen en trevlig tillställning!

Nu blir det kväller, godnatt och sov gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0