Tisdag


Slut på det roliga, slut på det jobbiga och slut på värmen! Sommaren är över och Albertina har stängt för iår.
Jag har överlag haft en riktigt jäkla bra sommar där nere och det finns mer jag kommer att sakna än vad det käns skönt att det är slut för denna sommar. Det hela avslutades så bra det kunde i söndags, då vi käkade så gott och hade så trevligt att vi orkade hålla igång till 05.30 i morgongryningen.
Helt otroligt vad man inser hur olika folk kan vara då man jobbar på ett sådant ställe. Finns hur mycket underbara människor som helst, massor, och det är ju dessa som gjort att denna sommar blivit så bra den blivit! Men sen finns det, ett färre tal, men ändå för många som är helt och hållet på viset, så otrevliga, så otacksamma, så egoistiska och så oförstående. Helt ofattbart vilken skillnad det kan vara på folk. 

Och om dryga timmen bär det av ner igen, inte för att servera fisk, utan för att städa bort fisk. Jag, Tilda, Katrine, Stefan, Mats och Illa ska hugga in bakom spisarna och disken, inte de renaste ställerna alltså, men de mest behöviga. Blir säkerligen en äcklig men också trevlig dag!

Annars så är jag rätt planlös just nu och vill gärna vara det ett par veckor, varken orkar eller vill inte engagera mig nu, bara vara, vila, umgås med mormor... ja så lite som möjligt, sova.
Började gårdagen med ett besök hos Arbetsförmedlingen och denna timme kändes som en timme för mycket där, måste jag säga.

Och Stockholm sket jag i, helt enkelt. Introdutionen skulle ha börjar på måndag och jag kände/känner mig oredo att flytta nu. Hade käns mig lagomt ensam och lagomt stressad. Näe, kanske om ett halvår är jag redo, inte nu, så fick det bli, sådär i sista minuten.

Nu kallar duschen.
Ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0