Onsdag den 18e


Grått väder idag, vilket oftast inte gör något då man jobbar men annars är väldigt trist. Lär bli en lugn förmiddag där nere. Och just idag käns det skönt med en mulen och lugn dag, ibland är det jäkligt trist då tiden går betydligt saktare än när det är soligt och fullt hus, men idag, som sagt, så käns det bara skönt.
Var i alla fall riktigt roligt att jobba igårkväll, vet inte om det var för att Mats var borta så alla slappnade av riktigt, kan hända, jäkligt skoj hade vi i alla fall och tiden sprang iväg, klockan gick från fyra till tio på en timme, ungefär.
Men tank you God för att jag piper ut i eftermiddag med två och en halv ledig dag framför mig, börjar igen lördag eftermiddag och jag tänker minsan inte rycka in då... hoppas jag! Mina två lediga dagar här om dagen blev till heldagar, vilket kan kännas lagomt segt då man längtat och ställt in sig på att vara ledig. Men det gick ju bra det med, såklart,  det gick i alla fall! Men trött har jag varit och min kroniska huvudvärk har inte blivit bättre... plus att det går förkylning där nere vilken min hals känner av.
Näe, tacka vet jag att få tvätta lite jobbkläder och sova ikapp lite.

Inser varje gång jag skriver att jag gnäller och tjajar om hur slut jag är, kan ju bero på att de enda gångerna jag skriver något är när jag är less, och faktiskt så är det inte bara gnäll, jag har känt mig som en klubbad säl verkligen. En vecka (eller, sommar) där nere käns och man är då lagomt för lite utsövd och sugen på sin/sina lediga dagar när de väl kommer, givetvis har det med inställningen att göra mycket, man ställer in sig på att vara ledig och tillåter sig gå ner på lågvarv tills dess, kommer då aldrig de där lediga dagarna utan man hoppar in plötsligt och jobbar istället så är det svårt att komma på varv igen. 22.45 i lördagskväll sa jag gud vad skönt att vara ledig imorgon, jag behöver sova!!! En kvart senare lovade jag heldag på söndagen, plus att jag (vi) pep ut 24.00, magplask, kändes det.
Men tjänade pengar gjorde jag och lät de sjuka vara hemma och kurera sig istället, vilket var helt rätt båda delarna.

Nu ska jag åka in och köpa mig lite mini babybell-ostar tills frukosten (fikat) inna jag börjar. Mats är lika förvånad varje gång jag kommer med de där ostarna, att jag inte tröttnar, men lika förvånad kan ju jag vara på att han alltid äter samma sorts macka till frukost, eller? Tröttnar man fortare på ost än på bröd? Det tror jag ej.

HA EN FIN DAG, trots molnen, för all del!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0