Torsdag


Lagomt trött, lagomt mätt och lagomt ont i huvudet. Så kan en heldag på Albertina sluta. Nyss var jag lagomt hungrig och lagomt inne i andra andningen, så jag vet inte om jag återgått till första andningen nu, eller om det finns en såkallad tredje... skämt o sido. För övrigt så tycker jag inte om dessa rutiner med brakmiddag klockan elva på kvällen, men så blir det när man jobbar kväll och är sjukt jäkla hungrig när man kommer hem.
Dagens förmiddagspass blev till heldag, så med andra ord var det hyffsat med folk denna dag och afton, men det har flytit på bra ändå, och trevligt folk har det varit! Älskar de där behändiga och trevliga gästerna, riktigt riktigt trevligt att jobba då. Man säger, det finns inga dumma gäster, bara dum personal. Men det är inte sant. Likaså, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder... Det finns dåligt väder och det finns dumma gäster. 
Men som sagt, idag var det både bra gäster och bra väder, det enda minuset skulle väl då vara väl när en gurka anföll mig och senapssåsen hängde på, blev lite kladdigt där men det löste ju sig det med!
:)

Börjar inte förän fyra imorgon, vilket innebär att jag har en solig, vad det såg ut, och ledig dag framför mig. Skönt skönt. Ett par timmar ska i bästa fall tillägnas mormor, lämna in CVn ska jag göra också, för jag nu har jag kommit på att jag inte vill jobba i Stockholm... vi får väl se, nappar det inget här hemma så har jag väl inget val, men ärligt talat tar jag hellre ett sämre jobb i Söderhamn än HM i Stockholm, så är det! Jag är nog inte skapt för ett liv i denna stad, sen orkar jag inte lägga ner flera tusen i månaden på boende heller, när jag får och helst vill bo hemma, gratis.

Höll föresten på att köra på två små rävungar påväg hem ikväll, så sjukt nära, men sån sjuk tur hade jag, hade inte pallat att köra på dom. Tvärnit, lugnt sagt, blev rätt farcinerad själv över min reaktion där.

Nu är det hög tid för mig att göra kväller, har sovit på tok för lite de senaste veckorna, och jag avskyr det. Minst nio timmar om natten har jag ju kommit på att jag behöver, om jag ska vara riktigt pigg och glad, gärna tio, och jag vet inte senast jag sov så många timmar på en natt. Men det är väl kanske bra att jag kan skylla på sömnbrist då, då jag tjurar hela tiden.

Godnatt och sov gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0