Julafton


Julaftonsmorgon, men inte känns det så inte, trots att jag spelar julmusik, snön faller och det är galet vacket väder ute! Men, det kan ju bli en riktigt bra julafton ändå, trots att jag inte har någon julkänsla alls.

Igår hade vi lilla-lilla julafton i Stugsund/Kolsta, och jag som inte skulle ha några klappar fick såklart det ändå. Man får med andra ord julklappar även om man inte varit speciellt snäll.. 
Och med andra ord börjar det ju också bli hög tid att få lägenheten i någon slags form så jag har någonstans att göra av alla mina fina saker!

Övriga familjen är på julgrubba, vilket varit en viktigt tradition i denna familj, men när man fyller 18 bestämmer man själv hur man vill göra, för två år sedan ville jag väl prova min makt och vägrade följa. Och så iår, andra gången på 20 jular som jag inte är på morgon/julkrubban, inte för att jag är vrång eller sur, utan för att det är så jäkla skönt och mysigt att få dansa runt här hemma själv en timme.

Men nu ska jag förbereda fika till diverse familj och släkt kommer tillbaka, sen bär vi av mot Rengsjö där Kalle, julmat och Tomten väntar.

Önska mig en bra julafton, så önskar jag er detsamma!
Kram och God Jul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0