Julrusch


Igår köpte jag mina första julklappar, och jag har ungefär hälften kvar känns det som, imorgon jobbar jag, så, jag är tvungen att ordna de resterande idag med andra ord, om det ska bli några fler.
Bortskämd som fan är jag gällande tillgång till bil, men idag visade det sig att mamma visst behövde sin bil för att själv uträtta klappar, snopet, och pappa ska till Alfta. Så, efter lite panik så löste det sig på så vis att jag tar tåget.
Jag skulle vilja säga såhär, bara man hittar det man ska och hinner, så gör det väl inget ifall man handlar julklapparna i sista sekund, egentligen. Men det jävliga är om man inte hittar det man söker såhär dagen eller dagarna innan deadline, då blir det jobbigt. Och smart som jag är har jag sparat de 'viktigaste' klapparna till sist.
Men det har ju blivit lite utav en grej känns det som, snarare är något som det inte inte brukar vara om man är ute i god tid...

Ikväll kommer prinsen hem, efter ytterligare några dygns jobb i fjällen. Gillar inte att han ska bila flera timmar idag och gillar inte att han håller på att jobba ihjäl sig. Men vad jag gillar är att han är världens gulligaste och att vi om precis en vecka åker till Stockholm för ett natt på Hasseludden! Bättre födelsedagspresent hade jag knappast kunnat få. Fick även en låda med ca. 2 kg blandade ostar, så ont i magen har jag haft, men fan så gott det är, med ost!
Det enda negativa i det hela är att jag aldrig kommer kunna toppa detta med en julklapp, men men. Det skulle vara 2 kg godis till honom och en resa till ett vamt land då... men det har jag inte ekonomi till, då jag ligger på minus, minus för att jag köpt lägenhet, vilket känns jäkligt bra, och nu ska vi börja riiiva!

Nu måste jag åka, hejs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0