Första december


Adventtid, ja... det är något alldeles speciellt med adventtid, och jag gillar denna tid skarpt.
Och denna adventtid är inte sämre än någon tidigare, näe, kanske bättre!
Det händer saker nu och jag älskar det, jag älskar att jag köpt lägenhet och än mer att vi nu till veckan ska börja renovera den! Jag älskar att vi gått in i december månad, att jag har Philip och att jag har mamma och pappa, givetvis. Herregud, vad hade jag gjort utan pappa just nu!? Känns som att jag aldrig skulle kunnat flytta hemifrån utan hans hjälp, inte bara allt man ska ha koll på och veta när man köper lägenhet och hela den biten, sen har vi ju rustningen också, jag kan noll vad det gäller rustning, vilket är en helt annan sak än inredning, för inreda ska helt och hållet ske på min hand, där känner jag mig trygg, men att riva, bygga, lägga golv, planera kök. Omg, visserligen hade man väl fått hjälp på annat vis om fallet varit annorlunda, men då hade jag varit en nervvrak vid det här laget. Näe, tack gode gud för de änglar jag har.
Något mer jag älskar är att en av alla mina änglar kommer hem ikväll, efter tre långa dygn borta i fjällen, på jobb...

Två dagars jobb står på kö härnäst innan en ledig helg kommer, en ledig helg som tillägnas Norrtullsgatan 29C, åtminstonde söndagen, för då blir det en heldag på Ikea, för att införskaffa de stora grejerna. Och så ska vi testa Ikeas julbord, årspremiär för min del. Och appropå mat, äta... gör man annat denna tid, näe. Är väl enda nackdelen med vinter, jul, adventtid, skitlätt att osynnersäta... skitmysigt att fika, skitmysigt att göra julgodis, skitgott med glögg, -skitdrygt att gå ut och gå i 10 minusgrader eller ensam i mörkret.
Aja, hemskare saker kan man gnälla över


Nu ska jag packa min knäck, trycka i lite nejlikor i apelsiner så det luktar lite gott här hemma, och, tina lussebullar som någon troligtvis kommer blir glad över att få.


Puss & godnatt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0