Känner mig tvungen att skriva nu.
För, snacka om att jag haft ett bra avslut på år 2010. Jag har haft två helt underbara dygn i Stockholm tillsammans med Philip. Fick precis som jag tordde den bästa födelsedagspresenten hitintills, och förmodligen någonsin, Yasuragi Hasseludden, ett spahotell där tanken är att man ska få/känna precis det som Yasuragi betyder - inre ro. Och att man fick det! 
Man checkar in, får en morgonrock, ett par tofflor och badkläder som man direkt tar på sig för att sedan stanna i dem tills man åker hem, då man packar med sig outfiten det hem. Man har alltså morgonrocken på sig heela tiden, lika ner till badet som på middagen och frukosten. Helt underbart. Det hela går ut på att bada, äta frukt och dricka te som står uppdukat och tillgängligt från tidig morgon till sen kväll, äta trerätters på kvällen, som var fyrarätters, äta stor frukostbuffé påmorgonen, göra ingenting eller vad som erbjuds. Njuta helt enkelt!
Det erbjöds många olika aktiviteter, men vi var så nöjd med att bara bada och ligga och vila i alla vilostolar som fanns där, och äta frukt, så vi gick bara på en aktivitet. En slags ljusmassage/gongmassage, helt underbart!
Och badet... då är det inte vanliga bad inte, utan riktigt riktigt varma, nästan heta bad utomhus. Där sitter man i svag mysbelysning, i ett flertal minusgrader högt uppe på hasseludden med utsikt över vattnet där alla Finlandsbåtar rullade in! Så fint, så skönt, så varmt om kroppen och så kallt om nosen.

När vi checkat ut igår bestämde vi oss rätt snart för att inte åka hem, utan stanna en natt till och ta en heldag i Stockholmsstad och en till natt på hotell, och det gjorde vi helt rätt i! Även om Hasseludden är något helt eget så är en natt på Hotell Tegnérlunden och en dag i Stockholm med mongolia och bio som avslut inte helt fel det heller! Gud så skönt vi haft, Gud så mycket och gott vi ätit och Gud så bra jag mått! Och och och, inte att förglömma, så avslutade vi denna resa och dagens förmidag med att beställa kök på ikea i Valbo!!
Och eftermiddagen och denna dag avslutade jag med ett fyra timmars arbetspass på McDonalds, snacka om kontrast till Hasseludden där närstintill total tystnad råder, jises!

Nu ska jag duscha av mig allt stekflott, packa upp och sova!
Godnatt, och gott nytt år!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0