Trött och less, och glad,

allt på samma gång, och det är väl häligt att man kan vara det!

Trött, trött trött trött på grund av att jag sover alldeles för lite nu för tiden, och trött på att jag har sån sjukt dålig självdiciplin. På måndag, på måndag och så vet man ju innerst inne att det aldrig blir av. Näe, jag låter nog tiden bara gå så länge, sen försöker jag att få bra rutiner och bra sömn den dag jag bosätter mig på Norrtullsgatan 29!
Just nu bor vi som i ett kollektiv här hemma, folk och saker finns överallt i detta hus. Sex vuxna männisor med sex olika jobb och därmed arbetstider, dessutom prioriterar vi olika och har helt olika tidsuppgattning, vi har även helt olika syn vad på stökigt och inte stökigt är. Och ofta står det 5-6 bilar på gården!
Men det har varit lite småmysigt också, det måste jag säga, men nu känner jag att jag blivit mätt på allt stök och trött på att det aldrig går att planera något, så nu vill jag verkligen flytta till ett eget hem, där jag gör precis som jag vill och där jag bara har precis de saker jag vill.
Därför känns det mer än bra att alltifrån papper till nyckelöverläming nu är klart när det gäller lägenheten, nästa steg nu är att börja rusta! Pappa och jag var där igårkväll och rev en bit golv för att se vad som fanns under, dessutom städade jag badrummet så det är anvädbart under den tid vi nu kommer hålla till där. Resten får gärna vara skititgt, då det ska ut.

Även denna söndag som var spenderades på ikea, där jag även gjorde min årspremiär gällande julbord. Men, jag föredrar köttbullarna och äggen, blir bara äcklad på alla inläggningar och röror. Köttbullarna räcker mer än lång, och då kan man ju vara lika smart som Philip och ta köttbulletallrik istället, då man även får brunsås.
I alla fall så var själva ikeabiten i övrigt väldigt trevligt i vanlig ordning, och ännu trevligare nu då man var där för att både kika och införskaffa. Känns som att lägenheten börjar bli komplett nu, har bestämt i stort sätt allt, så nu är det bara till att börja riva, införskaffa och instalera!

Önskar jag hade ett 7-4 arbete, då får man automatiskt rutin, plus att man får en lång dag och en ledig eftermiddag/kväll. Det är min nya dröm nu, när drömmen om lägenheten blivit sann. Vill tillägga att jag inte klagar på jobbet, och visst är det skönt att ha lediga vardgardagar, men i längden så tror jag man mår allra bäst av ett 7-4 jobb.

Och appropå jobb så ska jag nu göra mig klar för just det.

Ha en bra dag i kylan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0