Fredag.

Alltid, i det här huset så är det någon som vaknar på dåligt humör, är det inte jag så är det mamma. Aldrig att både vaknar glada, utan är jag glad på morgonen så är hon sur, och tvärt emot. Idag var det jag som vaknade på dåligt humör, eller jag vaknade med huvudvärk vilket ledde till att jag blev på dåligt humör. Mamma däremot vaknade på bra humör idag, och man gör ju verkligen sitt yttersta för att inte påverka henne negativt då, för jag vet själv hur det är när man känner sig rätt så glad på morgonen och det kommer ner någon sur som en citron, då blir allt helt plötsligt lite mindre trevligt. Höll mig undan så gott jag kunde för att inte behöva få ett utbrott på henne, för hon var som sagt glad och därmed också pratglad.

Men, än så länge har jag lyckas att inte göra mig osams med henne, tack gode gud! För idag är tanken och planen att vi ska göra något tillsammans, vilket inte alltid händer, inte planerat i alla fall. Skoldagen består endast av ett studiebesök på max 2 timmar, sen ska jag fara hem och hämta mamma för att sedan åka in och försöka fynda lite fint på prydnadsrean samt handla massa ätbart tills imorgon då det är middag och melodifestival med flickorna här hemma! Trevligt vis så droppar det även in tre gossar mot kvällningen, välkommna och välförtjänta matrester och en soffplats må jag säga, åtminstone två av dem! :)

Nu ska jag börja dra mig mot Tallvägens Moské innan jag lyckas sabba våran mor och dotterdag innan den ens har börjat!
Kan bli ett spännande studiebesök förresten, endera blir det en riktig flipp, eller en rejäl flopp, det är jag säker på! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0