Lördag

En händelserik dag idag, mamma och jag började dagen/morgonen med skottning, då pappa dessa snöiga dagar till ära jagar och därmed inte är hemma. Men shit vad mysigt det var! Trots att det kommit närmare en halvmeter nysnö och vi bara hade en varsin liten snöskyffel att jobba oss fram med så gick det riktigt fint.
Över en meter snö nu och drygt -20 grader kallt, en riktig vinter med andra ord.

Har kört fast i en snödriva idag också, och där satt jag fast, väldigt fast. Men efter lite skottning och mycket hjälp från vänliga själar så blev jag uppdragen, för det slutade med att jag blev uppdragen med boxeringslina, så jäkla fast hade jag lyckats satt mig :)
Och så slog det mig, så snälla folk är... det var -21 grader och kolmörkt, men de fyra första bilarna som passerade stannade och hjälpte till, hade de velat hade de lika gärna kunnat seglat förbi, men nej, de stannade, frös och skottade, för min skull. Tacksamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0