Onsdag

Lite småtrött morgon, ändå var pappa så snäll och tog lite sovmorgon så jag kunde utnyttja åtminstone halva min.
Hittade en trevlig almenacka i höstas där det finns ett nytt ordspråk för varje vecka, skulle tro att det finns i de flesta almenackorna nu, men jag gillade verkligen många av ordspråken i denna, som denna veckans:
Det är inte den som har lite, utan den som önskar mer, som är fattig. Så sant!
Det roliga är att jag för varje bra orspråk tänker att jag ska ta till mig av det och på så vis bli lite bättre på saker och ting här i livet, däremot vet jag inte om jag kan säga att jag lyckas så värst bra... men försöka duger, ju!

Idag är det långdag för att vara en OP3a, schemat denna termin är minst sagt behagligt, går som längst till två alla dagar utom idag då, då vi slutar halv 4. Likabra det, då det ska vara snöstorm ute dagen lång.
Fast det blir till att ge sig ut i ovädtet en sväng ändå, då det serveras bruna bönor och fläsk hos mormor till lunch!

Nu är det dax att starta skoldagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0