Thailand.

Efter närmare 11 timmars flygning var vi äntligen framme i Thailand i torsdagskväll. Kom till hotellet sent så vi gick bara upp med väskorna för att sedan äta hotellets thaibuffé. Efter att nätt och jämt hunnit svälja maten så vände det fullständigt i magen på mig, så jag gick direkt till hotellrummet medan de andra såg sig omkring i staden, efter en timmes magpågor och några piller så lyckades jag somna, vaknade två timmar senare och kände mig okej, inga magkrämper.. Skrev på på facebook att "jag lyckligtvis verkade ha klarat mig från det jag trodde skulle bli en magsjuka". Så fel jag hade! Det var bara början. Somnade för natten efter ett tag igen och vaknar på fredag, inte pigg alls, magkrämpor hela dagen och ingen matlust, tog mig igenom dagen med nöd och näppe (kändes så), sov som en gris natten till lördag då vi skulle ta en båttur över till Poda, vilket var det dummaste jag kunde följa med på... men jag kände mig okej på morgonen, så jag hade ingen större tanke på att be om att få stanna hemma. Det fick jag ångra. Lyckligtvis gjorde min mage ingen revolution förän mot eftermiddagen då det bara var ett par timmar kvar tills vi hade beställt skjuts hem, annars hade jag dött!
Innan vi var hemma från Poda igår hade det svartnat för ögonen två gånger, jag hade noll krafter så pappa fick bära mig den korta sträcka jag var tvungen att förflytta mig, alltså från båten upp till vägen därifån vi fick ta en taxi ca. 100 meter... Många gånger har man väl sagt att man aldrig mått så dåligt, men, jag har aldrig mått så dåligt som framförallt igår. Har aldrig varit med om maken, ruskigt magsjuk har man varit, men aldrig något liknande som detta, sjukt rätt och fullkomligt orkeslös, så slut att jag inte ens orkade gråta.
Sov jag som en gris igårnatt så sov jag som två grisar denna natt, helt tom på insidan och helt utslagen. Vaknade halv 11 imorse, ont i magen men nu på grund av att den var helt tom. Var inte sugen på något, frukt, yogurt... allt äcklade mig, förutom... HAMBURGARE! Sjukt sugen på hamburgare. Så dagen började med en dubbel cheeseburgare på Burger King, vilket visade sig vara vad min mage ville ha, för den har jag fått behålla, och även det andra jag ätit denna dag. Käns inte helt okej i magen, men om man ska jämföra med gårdagen så mår jag fantastiskt bra, jag kan äta och får behålla det jag äter i alla fall, och gå på mina egna ben kan jag också :)

Så, man kan väl säga att min semester börjar imorgon, då jag hoppas jag inte ska känna av denna vidriga sjuka alls. För jag kan inte kalla dessa dagar för semester, snarare ett maraton för både kropp och själ.

Frågar man de övriga i familjen så mår de som kungar och har njutit av varenda dag, grabbarna överkonsumerar öl och mamma och Sara frukt och solsken :) Imorgon ska även jag överkonsumera solsken och frukt, har lite solbränna att ta igen nu...

Tack Olivia för messet! Heja Anna! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0