Varm söndag

Stark mat är inget för mig, inte heller alltför heta dagar, men det finns alternativ vad det gäller maten och det finns en svalt hotellrum och även ibland skugga, så, jag njuter för fulla muggar av dagarna här! Idag har jag klarat av solen väldigt bra, kanske vänjer man sig. Jag vill inte åka hem än, trots att jag alltid tycker hemma är bäst, men några dagar till vill jag stanna, vilket vi ju också ska.
I alla fall så har det väl hänt minst tre gånger att jag frågat noga om en rätt ifall den är stark, "No, no, not så spicy, you can eat.." Aa, visst. Om de rätter jag då fått är "icke stark" för detta folk, så vill jag inte känna hur "spicy" smakar. För min mun har bokstavligen domnat bort och pappa har fått avslutat min måltid i värsta fall. Med de är ju uppväxta med chilin, och jag kan inte annat än tro att man vänjer sig vid det, måste vara så. Men om det verkligen kan vara bra för magen, det tvivlar jag på.

Siesta, vilken underskattad timme, i alla fall från min sida.
Vatten, lite extra med frukt och siesta, sen är man på topp igen, så mycket bättre än vätskeersättning och annat skit som bara smakar blä.

Nu blir det insmorning och sedan ut i solen igen! Jag är den enda av oss fem som inte brännt mig och därmed inte flagnat något, peppar, pappar! De andra håller på att byta skinn och har även fått trevliga brännsår. Kan bero på att jag kör med solskyddsfaktor istället för att ha gått på myten "mindre smörja, snabbare färg"... Ja men gud vad smart, eller så var det inte riktigt så... hah!

Kraaaam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0