Hemma

Förväntningarna på Thailand var för mig skyhöga, efter allt man hört om detta paradis, denna mat och dessa thailändare... Inställningen var ju att detta land slog alla länder med hästlängder, både vad det gällde landskapet och maten, men nej, ärligt talat så vet jag inte om jag kan säga att jag sett paradiset, visserligen har vi bara besökt sex av öarna, men vi har ändå besökt en del av de öar man hört som mest och bäst om, visst var det vackert, absolut, mäktigt med alla klippor och vattnet är mäktigt, men jag vill inte påstå att det är så mycket vackrare än i Grekland... paradiset finns i så fall på många ställen och jag har upplevt ett vackrare paradis än detta. Och maten är som den är, stark, rätterna ser och och smakar rätt så lika, mest hettan som skiljer sig. Och folket... jag tycker vi sett mer svenskar än thailändare under dessa veckor, det kryllar av turister och framförallt svenskar och givetvis är det detta som tar bort en stor del av charmen.

Men, jag har njutit och haft det hur bra som helst, annat vill jag inte påstå, men mina förväntningar var alldeles för höga tror jag, Thailand har nog blivit lite väl överskattat, det låter lite fantastiskare än det är.
Så jag klagar inte, konstaterar bara att detta såkallade paradis bara är ett av alla paradis.

Sen är det ju så, borta bra men hemma bäst! Käns helt okej att vara hemma igen trots att våren inte riktigt kommit ännu.
Har fortfarande inte hunnit vända tillbaka dyngsrutinen ännu, så det blev en väldigt tidig morgon även idag, vilket iofs inte gör något.

Nu blir det frukost, svensk frukost :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0