Torsdag


2 days off kan man kalla det, och så mycket värt det!

Gårdagen och dagen har gått åt till att sova så mycket som möjligt och göra så lite som möjligt, och jag har lyckats rätt bra med det. Igår vaknade jag till regn så det blev en dusch och sedan färd in till mormor där jag spenderade förmiddagen på enklaste sätt, sedan tog jag mig en tur ut på lindex innan jag for hem, där jag för övrigt fann en hel del fint, mer än jag hade råd med så det var till att välja. Kvällen avrundades så fint med middag, yatzyspel med mamma och sedan tidig kväller.
Denna dag har varit desto finare vad det gäller vädret, shit vilken sommarvärme. Närmare 25 grader hela dagen lång, då var kortbyxor och t-shirt för mycket, så otroligt varmt, och skönt givetvis!
Att tillägga är att jag igår körde 'traktor' in till stan, då pappa tillslut köpte sin efterlängtade 'slit o slängbil' som han kallar det. En stor, gammal, röd och ful Jeep med flak - och jag får låna den så mycket jag vill! Parkerade avsides både nere på stan och ute på E-center då den är rätt klumpig och ful! Men faktiskt, hellre stor och ful bil än ingen bil, och går som fan gör den! :D

Idag fick jag låna Saras golf och hon tog Jeepen! Började dagen hos frissan, sedan blev det lunch med och hos mormor innan handling och hemfärd, väl hemma igen kom Elin hit för att ta sig en långpromenad med mig i det strålande vädret, men, 5 minuter kvar hem så öppnade himlen sig, bokstavligen! Från sol och blå himmel drog ett dismoln in snbbt som ögat och fullkomligt dränkte ner oss med vatten. Så det var bara till att hoppa in i duschen och få en dusch på nytt!
Men vad gjode väl det, ingentning. Luktade så otroligt gott och solen sken fast det regnade, det var bara njuta av riktigt sommarregn och en otroligt skär regnbåge!

Åh, såg och höll i årets första nyckelpiga idag plus att jag dessutom såg årets första citronfjäril. Det börjar verka sommar, bannemig!

Nu åskar det som satan och jag är hemma själv, det gillar jag mindre.

Nu ska jag göra mig kvällsfika och sedan slänga mig i säng i tid då morgondagen inte blir en ledig dag, utan istället en tidig morgon mot Iggesund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0