Fredagkväll.


En otroligt värdefull ledig fredag idag! Strömavbrott gjorde att den utnyttjades på ett helt annat vis än jag hade tänkt, men kanske var det strömavbrottets förtjänst att det blev en riktigt skön fredag. Som vanligt var mormor räddningen när saker och ting inte löser sig av sig själv. Tänk vad maktlös man är... man märker sånt till exempel när strömmen dör, vilket det kan göra precis när som helst. Datorn funkade ej, så jag kunde inte passa på att plugga, jag kunde varken laga eller värma mat, kunde inte duscha, kunde inte spela musik, inte ens på mobilen då den var urladdad och jag inte kunde ladda den, ingen bil hade jag heller. Vad gör man!? Och då kan tilläggas att jag var både hungrig och svettig efter en långpromenad + att grannarna inte var hemma. Hah. Lyckligtvis har vi en fast telefon i huset kvar, så jag kunde ringa Sara. Lösningen blev då att åka till mormor, och Sara körde mig dit.
Hur som helst, det löste sig snabbt och fint och jag har uppskattat dagen och nattens sovtimmar mycket.

Igår var jag så trött att jag hade kunnat ramla in i munnen på patienterna, allvarligt talat så hade jag nog kunnat somna stående på eftermiddagen om jag inte skärpt till mig ordentligt. Ska göra mitt bästa för att lägga mig tidigare om kvällarna till veckan!

Imorgon far vi till Sundsvall och stannar till söndag, givetvis ska det blir trevligt att träffa alla där uppe, men jag hade gärna sett att det var en annan helg än denna, för jag är fortfarande väldigt trött.

Nu blir det kväller.
Dröm sött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0