Torsdag den artonde


10 dagar kvar till första advent, och jag vill tycka att det inte är en dag för mycket.
Älskar adventtid, det är ju den tiden som är grejen, tiden före jul, självaste juletid är ju bara ett par-tre dagar den, sen är det liksom slut på det mysiga. Så, njuuut för sjutton av både första, andra och tredje veckan i advent vet jag, och gå inte bara och längta efter självaste aftonen! Ni som nu gillar julen och hela den biten...

Igår var det årspremiär gällande knäckkokning här hemma, och jag brände mig rätt bra, men då är allt precis som det ska! :) Kan inte minnas att jag någonsin kokat knäck eller gjort julgodis utan att bränna mig.
Men ett brännmärke till gör ju inte så mycket, eftersom jag har gott om sådanna numera, då jag jobbar mer grillarna än 'framför' dem.

Och så kan jag ju när jag ändå skriver passa på att nämna Stuvaregatan, nu börjar det minsan ta form, och så fint det blir. Sara klättrar snart på väggarna och Lars gör som vanligt allt han kan för att ta saker och ting med ro, men jag är rätt övertygad om att båda såklart vill in nu, nyss... Men nu är det bannemig inredning och inflyttning nästa, näsatintill i alla fall.
Sen är det inte bara på Stuvaregatan det inreds, näe, det inreds även på norrtullsgatan, i mitt huvud... Åh jag bara önskar och hoppas på att jag snart får bli lägenhetsägare så vi kan börja dona. Lägenheten är rätt färdigplanerad och inredd i våra huvuden och på papper, och jag säger bara en sak, tack gode gud att jag har ett par-tre karlar kring mig som både är smata och händiga, och en mamma som är duktig på att snoka efter smarta lösningar. För jag själv är nog en av de osmartaste och ohändigaste när det gäller renovering, då menar jag när det kommer till det fysiska, på papper går det finfint, men jag skulle aldrig i hela välden kunna skapa det hela. Inredning och målning passar mig bättre.

Nu ska jag röra mig mot mitt lilla jobb, därefter ska jag slänga mig på telefonen och höra med mäklarn hur dagens visning på min lägenhet var, förhoppningsvis var det ingen som verkade intresserad! Därefter blir det nog några timmar på Stuvaregatan i form av åskådare/hantlangare.


Heej då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0