Fredag


Ibland inser man hur lyckligt lottad man är, eller näe, ibland inser jag hur lyckligt lottad jag är. Det är väl ändå mer rätt att skriva så eftersom jag bara kan tala för mig själv. Hur som helst, idag har det varit och är en sån dag, som jag insett hur lyckligt lottad jag är och hur bra jag egentligen har det, och, hur bortskämd jag är, på de flesta visen. Det räckte med ett sms idag.
Jag är SÅ tacksam över allt, men jag är SÅÅ dålig på att visa tacksamhet, där har vi problemet.

Livet är så förbaskat orättvist, och samtidigt som jag är så lycklig över att jag slipper lida av verkligt tråkiga och/eller dödliga ting, så är jag så förbannat ledsen och arg över att andra tvingas lida. Och jag blir så arg över att jag är expert på att gräva ner mig och klaga över skitsaker, I-landsproblem, fy fan vad dumt det är.
Det finns ingen rättvisa och det kommer aldrig finnas en rättvisa, så letar man efter den så kan man ge upp. Men, något man kan göra är ju att lära sig uppskatta livet mer, och allt det har att erbjuda... Och då talar jag inte minst till mig själv.




Nu ska jag klä mig varmt och hämta upp syster, för att sedan åka och kika en halvlek vardera på våra pojkar som har match exakt samma tid, men vi löser det bra ändå vi :) Vi börjar med innebandy, derby, i Ljusne!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0