Nionde november!


Jag vill ju gärna tycka att man inte ska spela julmusik eller köpa julprylar förens tidigast 24 november, alltså en månad före julafton, detta hade alltså inneburit att man detta år har fyra dagar på dig att pynta fram och spela in första advent. Men, detta år är jag, var jag, 24 dagar för tidig. Första november plockade jag fram julskivorna och jag måste säga att det inte kändes som en dag för tidigt. November är ju ändå vintermånad och alla låtar på skivorna är ju inte typiska jullåtar, utan mer vinter/höstlåtar, vilket ju passar utmärkt i november, så jag bläddrar förbi de juligaste låtarna som inte riktigt stämmer in i tiden och njuter av de som stämmer in.
Men, köpt några julprylar har jag inte gjort ännu.

När jag kommer på något så är jag, som så många andra, expert på att bli besatt, som nu, kikar efter en lämplig lägenhet ett antal gånger om dan, och har faktiskt nu även hitta ett par intressanta, men, det jag kommit på nu är att det ju vore väldigt mysigt att flytta nu redan innnan jul, så man kan pynta och mysa runt i sitt eget, så nu känner jag mig smått desperat vilket jag hatar, blir lätt en besvikelse då. Jag räknar inte med att hitta en lägenhet och flytta till jul, känns rätt så tajt och omöjligt, men mysigt hade det ju varit, så jag skulle ha kommit på det för ett par månader sedan. Men det kommer ju fler jular, väl :)
Bara att veta att allt man ser är SITT och ingen annans, guuud så skönt. Och att få göra precis som man vill utan gnäll, guuud så skönt.

För övrigt så börjar jag trivas riktigt bra på jobbet, vilket säkert har mycket att göra med att de som jobbar där är väldigt lättsamma och trevliga, tack gode gud för det, undra hur det hade gått annars jag.

Och för övrigt igen så älskar jag Andreas Weise!


Åh, nu kommer den här å, den är ju så skön!

Ooh, you know, you know, you know, I'd never ask you to change.
If perfect's what you're searching for then just stay the same.
Sooo don't even bother asking if you look okay, you know I'll say...
When I see your face ...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0