Onsdag


Mjaa, mitt liv sedan studenten känns bara som en enda lång tid, utan koll på veckor, dagar, datum, och nätter. Jag har noll koll på när jag gjorde vad och vem som sa vad, och så vidare... Ingen som helst rutin och ingen som helst diciplin har jag haft på mig själv. Visserigen fanns det väl en viss rutin och disciplin under sommaren på Albertina, men inte mer än vad som var nödvändigt, det vill säga att jag hade koll på hur jag jobbade, att jag jobbade när jag var där, och att jag såg till att lägga mig i hyffsad tid så jag orkade jobba även dagen därefter, om så var fallet.
Men, från och med den 30e augusti har både rutin och disciplin varit lika med NOLL, visseligen både på gott och ont, men dock övervägande på ont! Och det är så frustrerande.
Vet att jag tjatat mycket om att jag är av den typen som måste få planera, ha god tid på mig osv... Men det är så mycket bullshit det kan bli! Jag kan inte planera, jag hatar att ha för gott med tid, hatar att stressa också, ännu mer, men hellre göra något rätt så effektivt, än att ha överskott med tid, för det gör mig galen.
Planerar jag något, blir det aldrig av. Ser jag framemot något, blir det aldrig så kul som jag hoppats på eller trott det ska bli.
Men, det blir i stort sätt alltid både bra och roligt när det händer något spontant, som man inte riktigt räknat med, eller, om man bestämmer något samma dag eller tidigast dagen innan det ska ske.
Dennis sa för längesedan att "det är längtan som är bäst" och jag tror jag tänkt på det uttrycker varje dag, åtminstone varannan sedan den dagen han sa det. Tyckte det var så jäkla klokt och bra sagt, för det är så sant, nästan jobbigt sant. Därför, är det så mycket bättre att vara spontan, man blir nog så mycket gladare, och uppskattar saker i livet mer då!

Jag är inte längre arbetsös, men jobbar på så vis att jag tyvärr inte behövt tvinga mig själv att bryta dåliga rutiner och vanor. Rutin är en sak, att vara spontan -en helt annan. Men båda är så bra och jag önskar jag hade/var båda delarna, just nu saknar jag båda.

Men det kan bara bli bättre, och jag har haft jäkligt mycket kul under de senaste veckorna också, det får icke glömmas bort!


Längta ska man inte, men se framemot kan man göra! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0