Höststorm


Idag, idag har det blåst så mycket, att jag trodde inte jag skulle ta mig hem på egen hand från min tänkta morgonpromenad. Tog mig 15 minuter att gå till Skensta som normalt sätt tar ca 7 minuter, och tog mig närmare 20 minuter att ta mig hem därifrån, detta är alltså helt sant, herregud vilken blåst!

Så, jag struntade i allt som hade med nyttighet och duktighet att göra denna dag, och åkte in till mormor och moster, som är hemma och hälsar på, på kaptensgatan 3B, där jag tillbringade de kommande 6 timmarna. En och annan kopp kaffe, ett och annat skvaller, ganska mycket ätbart och avslutligen tvsoffan där vi skvallrade vidare och kikade på glamour, under en varsin pläd. Jag, min 92 åriga mormor och min 74 åringa moster, en underbar dag, helt enkelt.
Och jag kan ju säga som så... att det här med att 'vi ungdommar snackar skit och är avundsjuka på varandra' må väl vara sant, men hörni, 74 åringar och 92 åringar snackar mer skit och är mer avundsjuka på varandra, ha ha! Jag har inte annat kunnat göra än att njuta av att lyssna på derar tjatter och svaller, shit vad de kan, våra tanter... och så avslutar de varje klagande mening med 'Ja, jag bryr mig inte jag e' eller 'Ja, jag lägger mig inte i det där jag e' men det är precis vad de gör och just gjort!
Näe ungdomar, det här är bara början, så det är lika bra vi inser detta faktum, skitsnack hör till och det är nog sällan så illa menat som det låter.

Nog om detta, det jag egentligen ville komma till var bara att jag haft en riktigt mysig dag med mina älskade äldre. Önskar dessa dagar var fler, önskar jag tog mig fler av dessa dagar, för de finns där, varje dag och hela tiden, det enda jag behöver göra att är flytta röven 8 kilometer och fånga dem.

Nu är det kväller.
Godnatt och sov så gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0