Titanic


Det blev Gävle igår, med Sanna.
Och när jag tänker efter så blev det en förbaskat bra och trevlig dag av gårdagen trots att den började med ett mindre trevligt humör.
Efter 'första mötet' med min såkallade jobbcoach, vilken var en väldigt trevlig och lättsam människa, så började Sanna och jag den gråa dagen med en lunch på furan, för att sedan dra vidare till Gävle där vi tillbringade fler timmar än en. Fanns som vanligt mycket som var fint i denna stad, och trots att jag kom hem med några kassar så måste jag säga att jag klarade mig bra från att slösa med pengarna denna gång, införskaffade bland annat vinterjacka, vilket jag ju behövde.

Just nu skulle jag verkligen ha bett till Gud om att få sova till tidigast tio imorgon om jag verkligen var säker på att han fanns. Kämpar för att inte somna före 24 om kvällana för att jag förhoppningsvis ska vakna efter åtta åtminstone, men nej. KAN INTE sova en mintut längre än halv åtta, helt omöjligt, och det verkar inte spela någon roll när jag lägger mig heller. Visserligen gillar jag mornar, men som arbetslös och osysselsatt blir dagarna ibland rätt så långa och enformiga.

För övrigt så ser jag hemskt mycket framemot helgen, och då inte minst Albertinafesten, vilken jag är ganska säker på kommer bli riktigt jäkla trevlig!

Nu ska jag påbörja och somna till en mycket gammal goding, Titanic, i all ära.
Är han inte fin så säg, är hon inte snygg så säg...

Godnatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0