Lördagkväll


Magkatarr fast dubbelt så jävligt, där har ni det!
Blir så jävla less på detta onda, håller på att krivera emellanåt. Tur jag trivs väldigt bra att bara vara hemmavid, annars hade det varit synd om mig nu.

Om vi ska vara lite mer positiva och se det bra i dagarna som gått så kan jag väl säga som så att jag är nog född för att vara arbetslös. Så skönt! Och hade det inte varit för den onda magen så hade dessa dagar varit väldigt väldigt sköna, jag gör ingenting och allt jag har lust med, alltså ingenting, sover en timme eller två på altansoffan emellanåt, ser på bra filmer mitt på dagen då det är härligt höstväder ute, vem bryr sig, dessutom hann jag med att ta del av det sköna vädret ändå, både på morgonen och eftermiddagen.
Denna eftermiddag var jag och Elin mitt ute i Norrfjärdsskogarna och traskade i en och en halv timme, jag hade ingen aning om var stigarna gick, och Elin hade inte full koll hon heller, men framåt kom vi och en och en halv timme senare hade vi hittat tillbaka hem igen, med massa grus i skona och två hungriga och skitonda magar. Men bra mådde vi, ändå! Eller inte, eller både och :)

Kan förresten rekomendera både Remember me och Änglavakt om man är sugen på bra drama. Änglavakt var bäst, helt klart. Bara det att Mikael Nyqvist spelar en av huvudrollerna gör den bra, jag tycker ta mig fan han är riktgt medbjudande, inte mindre i den här filmen, och det tänker jag fortsätta tycka trots att jag aldrig får något medhåll. Sen att han legat med Lisbeth Salander gör ju honom inte mindre intressant, hih :)
Har spart den tredje och kanske bästa filmen till morgondagen, Dear John, har inte sett den förr men vågar nog ändå tro att den kommer klå de andra två, den verkar riktigt bra, en Matildafilm verkar det vara.
Men, efter att ha sett Remember me så ska jag aldrig mer spara det bästa till sist, det bästa ska man ta först, givetvis.

Nu ska jag återgå till teven.
Fridens!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0