Tisdag


Smart drag,
att städa gardereoben innan man dammar och dammsuger (denna dag gjorde jag det inte!)
Osmart drag,
att dammsuga upp drygt ett halvt kar finmalen vitpeppar som hamnat fel (jag gjorde det!)
... (jag bad Philip göra det, så det är alltså mitt fel.)

Såå, jag fick damma lite lätt igen och dammsuga om, vilket väl kanske inte hade gjort så mycket OM DET INTE VORE FÖR ATT DET NU LUKTAR VITPEPPAR I HELA LÄGENHETEN. Inte fan tänkte väl jag på att det sprutar ur luft ur en dammsugare just då heller. Håller på att få spader, det lukar inte äckligt men väldigt fel, inte nystädat i alla fall, dessutom kliar det i näsan nåhemskt.

Lyckligare är att vi 07.00 på torsdag morgon åker till Sälen och stannar där tills söndag. Och på måndag börjar jag på mitt nya jobb. Jag hoppas, hoppas, hoppas att det ska falla mig i smaken så jag får och vill stanna. Personalen verkar väldigt trevlig i alla fall. Lild var stället.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0