Renovering is the shit


Det är så jäkla kul att flytta från en liiiten men väldigt söt etta, till ett lagomt stort, helt underbart hus.
Jag/vi har verkligen hittat drömhuset, perfekt på alla vis och jag älskar det!
Tre av mina fem lediga dagar, -vilka kom otroligt väl till pass då vi fick nyckeln i torsdags- har nu gått, och torts att dessa dagar bestått av ordentlig förkylning med feber har jag med glädje donat på.
Dag ett i torsdags var jag både febrig och annat sjuk så då åkte jag bara och kände efter i huset plus pyntade gården, dag två målade vi köket två gånger, dag tre byggde vi en utetrall, dag fyra målade vi vardags + sovrummer två gånger, + panelen i köket en gång till, igår möblerade vi sovrummet och vardagsrummet plus körde apmycket saker från lägenheten till huset, HUR FÅR MAN PLATS MED SÅ MYCKET DYLIGT PÅ 34 KVADRAT!? Höll på att bli tokig, men nuså står de på sitt nya ställe. Och idag, fortsatte vi med möblering, mamma och jag åkte runt som en jojjo på jakt efter gardintyg/skåpsknoppar/tvättade på norrtulssgatan/städade ur lägenheten, plus (att pappa och Lennart) lade nästan klart golvet i köket, plus att pappa målade hallen, så... imorgon blir köket helt klart, plus målningen i hallen, sen är det bara golvet i hallen och badrummer kvar innan vi förklarar oss som bosatta där på riktigt!
Det blir så fint...
Och som jag sagt förr, jag älskar pappa och älskar att han är så duktig och snäll när det gäller att göra saker, såsom att renovera.


Dagens bästa insats!

Köksgolvet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0