Stök!


Jag blir tokig av alla grejer, sladdar och papper överallt, jag blir tokig när det är jag själv som ägen sakerna som inte ligger där de ska och lika, eller mer tokig då det är andras och andra som stökat till.
Jag trivs egentligen bra här hemma i Kolsta, men ändå är jag så fruktansvärt less på att bo här nu, antagligen, eller givetvis, för att man håller på att flytta ur huset. Det känns inte alls roligt att städa garderoben eller sortera papper, eller vad det nu kan vara, eftersom jag vet att jag snart ska gå igenom vartenda plagg, vartenda papper och varenda pryl som jag äger och se efter om jag vill fortsätta äga det när jag bosätter mig på Norrtullsgatan.

Igårkväll var det slipning av väggar som stod på priolistan för lägenheten... Fy fan. Var så otroligt less efter ett tag att jag hade lust att grina. Det fanns nog inte en millimeter av vår otäckta hy som var odammig, vi hade vitt puder precis överallt, ansiktet och händerna var vita, ögonbrynen var kritvita, vi hade en varsin vit mössa på skallen av pudret från väggarna. Det enda stället som var opudrat var under Philips näsborrar då jag bestämt tror han hade snytit sig. Det, att han/vi såg så rolig ut var den enda anledningen till att jag skrattade iställer för grät.

Borde verkligen vara där och städa bort saker, damma, dammsuga, torka väggar och tak nu, så vi kan börja måla sista strykningen men, jag var där men vände rätt snabbt. Jag gick in, bytte om till lortbyxor, satte på mig handskar - tog av mig handskarna, bytte byxor igen och åkte hem. Och nu sitter jag här och har dåligt samvete. Men jag orkar inte, dessutom ska jag jobba kväll ikväll och morgon imorgon, så jag tillåter mig själv att vara mer bekväm än vad jag redan är.

En promenad ska jag i alla fall ta denna dag, bennemig, nu på en gång!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0