11 januari


Nu jäklar händer det grejer på Norrtullsgatan, förra veckans röda/klämm och lediga dagar tillägnades i första hand lägenheten vilket jag som mest är åskådare var/är väldigt tacksam över. Pappa Philip och Lennart jobbar och jag bestämmer mest hur det ska vara. Hade kunnat kännas väldigt orättvist men eftersom samtliga tre har detta som en hobby så känns det mest kul att sitta där och se på.
Philip gillar svart, jag gillar vitt... och eftersom det nu blir vår lägenhet så gäller det att kompromissa. Vilket jag är hemst dålig på. Det enda han fått bestämma i svart väg hitintills är kaklet i köket, vilket känns helt rätt även för mig just nu. Annars så vill jag erkänna att jag är otroligt egoistisk och kommer nog fortsätta vara det hela vägen när det gäller vardagsrummet. Badrummet däremot har jag gett honom tillåtelse att göra precis hur han vill, han är ju ändå plattsättare och ett svart badrum kan aldrig bli fel.
Sparde en gammal trälåda från lägenheten som var rätt fin som jag tänkt mig ha brevid soffan med tidningar och dyligt i, och igårkväll när jag höll på att måla den vit sa Philip "Men du, vore det inte snyggt om vi målade den där svart istället så vi har någonting som bryter av allt det vita, bara den dära?" Gullig som jag är svarade jag "Glöm det, glöm det..." och så log jag lite, och fortsatte måla den vit. Stackarn!
Kommer nog bli jäkligt fint i alla fall, det tror vi båda två även fast det blir mycket mer vitt än svart.


Nu är det hög tid för promenad, tack och lov att det inte stormar idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0