Stockholm


De första 6 timmarna i Stockholm har utnyttjas till fullo, minisemestern har börjat väldigt bra.
För det första så bor vi i mammas kusins lägenhet på Strandvägen, en fetinglägenhet med liten balkong, inte helt fel ställe att börja kvällen på, för att sedan gå vidare mot min numera favoritrestaurang, Italiano på Nybrogatan, så jäkla mysigt och så fruktansvärd god mat. Själv åt jag kalvfile med gorgonsola/grädd-och broccolisås, med rosmarinslungad färskpotatis, lika gott som et låter om inte ännu godare. Sen gick vi vidare till The Shopbar för att dricka öl och kaffe, två latte fick jag i mig innan vi kom på att vi kanske skulle lämna bord till de köande och gå hemåt ;P

Och nu har vi degat i soffan en timme med ännu mer ätbart och drickbart. Detta verkar bli en semester i matens tecken, som så många andra semestrar...

Imorgon kommer till till it, premiär för Philip och mig, Allsång på skansen i all ära, med Hoffmaestro. Och på onsdag blir det en dag på ikea/bauhouse och lagerhouse, guuud så kul!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0