Tvättmorgon


Vad gör man inte när man verkligen behöver tvätta, bland annat för att alla jobbartröjor är förbrukade, och det inte finns några lediga tvättider då man inte jobbar. Jo, man kliver upp 5, smyger ner i källarn och börjar tvätta klockan 5 fastän man inte får, med en förhoppning om att den som har satt upp tvättid till åtta inte kommer halv åtta och upptäcker mig, nu är hon halv åtta om om en kvart är sista tumlaren klar...
Jag försöker komma på en dum bortförklaring, och en räddning kan faktiskt ´vara att jag tvättat uppe i lägenheten men måsta gå ner och tumla för att få det torrt snabbt, eller nått... Det blir nog bra, jag hinner nog klart innan människan kommer.

Och damsugit har jag också gjort fastän man säkert inte ska göra det såhär tidigt, fast jag vet inte, kaxig sådär jag när det gäller regler B) men det verkar inte vara så lyhört här så den biten kan jag nog vara lugn över.

Ååh, fick ett doftjus av mamma med lime/kokos doft som luktar så gott!
Och senare idag ska jag fara till Gävle med Sanna, bland annat för att införskaffa ett till, men framförallt  för att umgås och kika. Blir ju kul detta känner jag, men nu väntar sista ronden i tvättstugan.

Puss och hej.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0