Pilgatan 1 (gårdsnamn Laken)

:)

För ungefär en vecka sedan började jag känna mig mer eller mindre som ett nervvrak, inget kändes väl helt hopplöst men mycket hopp kände jag ej.
Jag visste inte om jag hade jobb efter augusti -samtidigt som vi bestämt oss för att sälja lägenheten, där vi bott apbilligt. Och inga framsteg togs gällande vårat lilla drömhus, det stod bara stilla och jag kände mig faktiskt som ett nervvrak, samtidigt började jag smått inse att eftersom jag inte visste hur det skulle bli med jobb så borde vi inte ens lägga ett bud.

Så kom tisdags, och vad händer, jo jag blir anställd på Lild, jag har alltså jobb även efter sommaren.
Samma dag ringer jag mäklarn, inget har hänt säger han så vi lägger bud. I onsdags får vi reda på att vi har en köpare på lägenheten... Igår ringde mäklarn upp och sa att vi får huset, -om vi är berädd att mötas på halva vägen, alltså gå upp 37,5 tusen. Lätt, vi gör det sa jag i stora drag... Jag ringer upp idag på morgonen och säger att vi är 100 och vill skriva så fort som möjligt, idag 15.00 skrev vi.
VI ÄGER VÄRLDENS GULLIGASTE HUS! 

Så om två veckor börjar sagan om fast i aningen störe och roligare format, måla måla måla, riva riva riva och byta 4 golv av 6 samt, inreda inreda inreda, INREDA. Idag har jag lagt undan både soffbord och nattygsbord. Apfina! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0