Solsken och magsjuka på Norrtullsgatan


Att
man lider när man har magsjuka själv, fy farao. Men man lider även branog mycket när ens pojkvän har det också, eller annan nära.
Jag har, tack och lov - peppar peppar, ännu klarat mig, känner inget tecken på sjuka mer än att jag inbillar mig att jag har lite extra ont i magen och lite extra dåliga smaklökar... men jag tror faktiskt inte att jag känner något alls om man bortser från den inbillningsinssjuka som tillhör då någon under samma tak är sjuk.

Philip har fortfarande soffläge med isglass och vindruvor på sin höjd sedan 48 timmar tillbaka och jag har som vanligt städ och tvättstugeläge då jag är ledig.
Och underbart väder är det idag, ska bannemig pallra mig ut bara jag tvättat klart, känns som att det vore smart att komma ut i friska luften denna dag, istället för att sitta inne i en 34 kvadrats lägenhet med en magsjuk stackare.

Nu ber jag till Gud att jag ska klara mig från denna dödens sjuka, ber också en liten bän för att min tvätt ska hinna bli klar fram till tolv, då min tvätttid är slut och näste man vill in.

Krya på er alla sjuka och magsjuka som eventuellt läser detta, för jag har hört att det är mycket sjuka runtom i landet nu! Fy farao!

Och för er som är frisk, ut med er och njut av denna dag!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0